Personalizowana odzież buduje spójną identyfikację wizualną marki. Poza logo firmy na personalizowanych ubraniach znajdują się też imiona pracowników i nazwy zajmowanych przez nich stanowisk. Więcej na ten temat w tym krótkim artykule!
Personalizacja ubrań firmowych polega na tworzeniu odzieży dla personelu, która zachowuje spójność z brandem firmy. Stroje służbowe dopasowuje się do każdego członka zespołu pod kątem zajmowanego przez niego stanowiska, a także rozmiaru oraz ulubionego fasonu. Personalizowaną odzież zamawia się również na specjalne okazje – eventy firmowe czy konferencje.
Dlaczego personalizacja odzieży firmowej w biurach i personalizacja ubrań roboczych pracownikó produkcyjnych zyskuje popularność? Przede wszystkim dlatego, że wizerunek pracowników firmy wpływa na to, jak odbierają ją partnerzy biznesowi i klienci detaliczni. Personalizowana odzież powszechnie uznawana jest za:
skuteczne narzędzie budowania wizerunku firmy – jej autorytetu w branży i wśród klientów;
narzędzie reklamy – oswajające konsumentów z nazwą i logo marki;
sposób na budowanie poczucia wspólnoty i więzi między członkami zespołu – przekładające się na wyższą efektywność podczas wykonywania obowiązków zawodowych.
Jakie są typowe przykłady personalizowanych ubrań? Personalizacja odzieży firmowej obejmuje głownie górne części garderoby, a więc t-shirty i koszulki polo. Zdecydowanie rzadziej personalizacja odzieży dotyczy też garderoby wierzchniej, a personalizowane spodnie spotyka się incydentalnie. Koszulki z nadrukiem wykorzystuje się w handlu i usługach, praktycznie bez względu na branżę. Służą też jako estetyczne ubrania robocze dla pracowników fizycznych. Natomiast w biurach i bankach pracownicy noszą koszulki polo z firmowym logo i nazwiskiem, ponieważ tam szczególne znaczenie ma elegancki wygląd. W firmach z luźniejszym dress code wykorzystuje się bluzy z własnym nadrukiem zawierające logo, imiona pracowników i hasła reklamowe.
Nierzadko personelowi wręcza się komplety personalizowanych ubrań jako prezent na początek współpracy. To elementy garderoby na różne pory roku, np. polary, czapki i bluzy z firmowym nadrukiem – na jesień i zimę, oraz t-shirty – na lato.
Personalizacja odzieży firmowej jest realizowana za pomocą:
haftu komputerowego – na ubraniach haftuje się mniejsze logo oraz imiona i nazwiska pracowników, przy czym tą metodą warto znakować zwłaszcza naturalne tkaniny oraz grubsze, sztuczne materiały, z których szyje się np. polary reklamowe;
sitodruku – polega on na przeciskaniu farby przez matrycę i w ten sposób powstają nadruki na odzieży o estetycznym wyglądzie na lata – nawet po setkach prań, ale znakowanie metodą sitodruku sprawdza się głównie w przypadku tkanin naturalnych i sztucznych;
sublimacji – nadruk nanosi się na papier, a dopiero później wtłacza go w tkaninę co sprawia, że znakowanie odzieży jest trwałe, a farba nawet po dłuższym czasie nie odpada i nie „wykrusza się” z ubrań;
termodruku – polega na odciśnięciu projektu graficznego na tkaninie za pomocą rozgrzanej prasy i sprawdza się w przypadku odzieży z bawełny, poliestru i tkanin o mieszanym składzie;
druku cyfrowego – polega na nanoszeniu farby na tkaninę przez głowice drukarki na podstawie projektu cyfrowego i stanowi trwałą technikę druku, odpowiednią do znakowania bawełny i sztucznych tkanin.
Jeżeli zamierzasz zamówić personalizowane ubrania dla pracowników swojej firmy, zwróć uwagę na technikę znakowania – wybierz metodę wykonywania nadruków dopasowaną do materiału, z którego będą one szyte. Uwzględnij rodzaj tkaniny, a w przypadku haftu komputerowego i tkanin sztucznych także jej gramaturę. Tylko wtedy nadruk będzie niezwykle trwały i zachowa jakość na długi czas. Koniecznie sprawdź, czy projekt odpowiada Twoim oczekiwaniom. No i najważniejsze – skorzystaj z usług doświadczonego wykonawcy. Koniecznie zobacz zatem, jak my produkujemy odzież reklamową i ubrania personalizowane dla firm!